۶۱ واحد عرضه کننده قلیان در کاشان و آران و بیدگل پلمپ شد

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی کاشان با اشاره به انجام  640 بازرسی از رستورانها و سفره خانه های سنتی و صدور  158 اخطاریه بهداشتی ممنوعیت  مصرف دخانیات به این واحدها از ارسال 30پرونده متخلف به مراجع قضایی و پلمپ 61 واحد عرضه کننده قلیان در سطح شهرستان کاشان و آران و بیدگل در سال 1402خبر داد.

به گزارش روابط دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دکتر مهدی دلاوری  ضمن اشاره به صدور 305 اخطاریه بهداشتی  برای واحدهای فاقد عاملیت فروش دخانیات گفت: برای مراکز دارای تبلیغات دخانیات  365 اخطاریه بهداشتی  صادر و  21 پرونده متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه کلیه واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی باید گواهی نامه اماکن بدون دخانیات را تا پایان سال 1404 بر اساس قانون جامع کنترل دخانیات دریافت نمایند افزود: بیمارستان های کارگرنژاد، میلاد، آیت الله یثربی و زایشگاه شبیه خوانی در شهرستان کاشان و بیمارستانهای سیدالشهدا و ثامن در شهرستان آران و بیدگل موفق به دریافت این گواهی نامه شده اند.

لازم به ذکر است: کلیه همشهریان محترم در صورت مشاهده هر گونه استعمال، فروش و عرضه مواد دخانی بویژه قلیان و سیگار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی (سفره خانه ها و کافی شاپ و.... ) و اماکن عمومی و فروش سیگارهاو قلیان های الکترونیکی (ویپ) حتی در فضای مجازی می توانند به سامانه 190 شکایات بهداشت در هر ساعت از شبانه روز  اعلام گزارش نمایند.

 

✓خبرگزاری آران و بیدگل - پرتو کویر

فعالیت اصلی پرتو کویر

در کانال تلگرام و اینستاگرام و ایتا و روبیکا

با آدرس: parto_kavir@