کمیته امداد امام خمینی آران و بیدگل

توزیع بیش از ۷۰ قلم لوازم منزل بین خانواده‌ها و نوعروسان کمیته امداد آران و بیدگل

رئیس کمیته امداد:در طی پنج ماه ابتدایی سال جاری، بیش از ۷۰ قلم لوازم ضروری منزل از جمله کولر، بخاری و یخچال و همچنین ۱۵ سری جهیزیه بین خانواده‌ها و نوعروسان توزیع شده است. این اقلام با همکاری خیرین و کمیته امداد تهیه و توزیع شده‌اند.

شیخ استرکی: به اهمیت مشارکت خیرین در تأمین ۵۰ درصد از هزینه لوازم ضروری برای خانواده‌های نیازمند اشاره دارد. نویسنده از صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نام در شهرستان که از منابع آن استفاده می‌کنند، انتظار دارد که در حوزه محرومیت‌زدایی اقدامات موثرتری انجام دهند.

با وجود تقدیر از برخی صنایع که کمک می‌کنند، انتقاداتی نیز نسبت به کم‌کاری سایر شرکت‌ها، علی‌رغم نیازهای فراوان محرومان، مطرح شده است.

رئیس این اداره در ادامه افزودکه برای شهرستانی با بالاترین گردش مالی و صنایع درآمدزا، شایسته نیست که این تعداد خانواده نیازمند باشند.

به عنوان مثال، به کمک ۵ میلیاردی شرکت فولاد مبارکه به کمیته امداد اشاره می‌شود که مشکلات بسیاری از خانواده‌ها را در سطح استان حل کرده است و این پرسش مطرح می‌شود که چرا در شهرستان آران و بیدگل شاهد چنین اقدامات بزرگی نیستیم.

همچنین، به وضعیت بیش از ۴۰۰ خانوار که در نوبت دریافت وام‌های کوچک هستند، اشاره و به دیگر مشکلات موجود پرداخته می‌شود.

لازم به ذکر است شهرستان آران بیدگل با بیش از ۳۰۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد از شهرستان‌های دارای بیشترین مددجوی تحت پوشش در استان محسوب می‌شود.

 

✓خبرگزاری آران و بیدگل - پرتو کویر