کبدی شهرستان آران و بیدگل

گزارش برگزاری دوره مربیگری و داوری درجه 3 کبدی شهرستان آران و بیدگل

برگزاری دوره های آموزشی نقش بی بدیلی در ایجاد و گسترش رشته های ورزشی دارد.این دوره ها باعث می شود یک رشته دقیق و آن گونه که هست رشد پیدا کرده و در آینده نیاز به اصلاح کمتری داشته باشد.

رشته ی کبدی ریشه ای قدیمی در کشورهای ایران ، هند و پاکستان دارد و قدمت برگزاری مسابقات آن به بیش از دو دهه می رسد.این رشته دارای مسابقات آسیایی و جهانی بوده و ایران در بازیهایی آسیایی مدال به دست می آورد.

کبدی روی تاتامی و تشک کشتی قابل اجراست و کبدی ساحلی نیز طرفداران خاصی دارد. کبدی باعث افزایش سرعت ، قدرت ، جسارت ، قدرت تصمیم گیری و خطرپذیری و یاد گرفتن فعالیت گروهی در ورزشکار شده و به همین دلیل علاوه بر اینکه خود یک ورزش کامل و رسمی است می تواند به عنوان مکمل در کنار رشته های انفرادی غیر توپی مانند کشتی ، تکواندو ، کاراته ، ووشو و ژیمناستیک مورد توجه باشد.

قوانین رشته کبدی بسیار ساده است به گونه ای که در یک جلسه می توان قوانین اصلی را آموخت ولی برای فراگرفتن جزییات زمان بیشتری نیاز است.در آخرین روزهای اردیبهشت 1403 دوره مربیگری و داوری کبدی با حضور 31 کبدی آموز برگزار شد. «اصغر کمالی مقدم » که از اولین ورزشکاران کبدی ایران است و در بازیهای آسیایی به عنوان مربی تیم ملی ایران را هدایت نموده نکات فنی کبدی را یاد داد. و « قاسم منصوری» از داوران بین المللی کبدی ایران از اهواز آمد تا درباره داوری راهنما باشد.

حضور علاقمندان از اقایان و بانوان و شهرها و روستاهای مختلف شهرستان آران و بیدگل از جمله نکات ارزشمند این دوره آموزشی بود.همچنین حضور جناب آقای آسیابانی ریاست هیات تکواندو شهرستان ، جناب آقای اصلانی مسئول ورزش بخش ابوزیدآباد ، جناب آقای حسین رسولی و پاقلعه از مربیان رشته کشتی و حضور سرکار خانم نمکی و حمید پناه از مربیان فعال ووشو و تکواندو و کارمندان اداره خانمها اعظمیان مسول آموزش اداره ، خانم درمسجدی مسول امور بانوان و خانم کریمی از جمله نکات ارزشمند برگزار دوره کبدی است که باعث خواهد شد کبدی همراه با فعالیت رشته های دیگر به رشد و پیشرفت بپردازد.

سخن پایان: استان اصفهان بیست و هشت شهرستان دارد. اکنون آران و بیدگل در کنار شهرستانهای اصفهان ، برخوار ، نجف آباد و کاشان جزو پیشگامان توسعه رشته کبدی است و اینک با داشتن مربیانی علاقمند می توانیم به برگزاری کلاسها و مسابقات امیدوار باشیم. امید است با حمایت اداره ورزش و جوانان در مسیر درستی که پیش گرفته ایم ثابت قدم باشیم.....

علیرضا توحیدی مسئول هیات کبدی شهرستان آران و بیدگلx

✓خبرگزاری آران و بیدگل - پرتو کویر