حرم مطهر محمد هلال

مدیر اجرایی حرم مطهر محمد هلال(ع) خبر داد؛ کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در حرم مطهر محمدهلال بن علی(ع)

مدیر اجرایی حرم مطهر محمد هلال بن علی(ع) از کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در این حرم مطهر با تعویض چراغ های روشنایی صحن ها و رواق ها خبر داد.

سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در آران و بیدگل گفت: در حال حاضر حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) مدیریت بسیار خوبی در مصرف برق دارد و برای روشنایی صحن ها و رواق‌های حرم با تدابیر اندیشیده شده پایین‌تر از میزان خود برق مصرف می‌کند.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی بن ابیطالب(ع) افزود: با تعویض سیستم روشنایی صحن جنوبی حرم مطهر و استفاده از لامپ‌های کم مصرف (LED) از ابتدای محرم امسال، حجم روشنایی صحن بیشتر و مصرف برق هم تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

تکیه بیان کرد: دمای هواسازهای حرم مطهر برای خنک نگهداشتن فضا، در حد مناسب تنظیم شده است و عمده دستگاه های خنک کننده فقط در زمان اقامه نماز جماعت برای استفاده زائران مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: حرم مطهر با در اختیار داشتن ژنراتورهای تامین برق، هر شب از ساعت ۲۰ الی ۲۴، برق شهری را جهت رفاه حال شهروندان قطع و از ژنراتورهای برق حرم مطهر استفاده می کند.

سید جواد تکیه به ضرورت استفاده از پنل های خورشیدی و نیروهای مولد برق برای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی علیه السلام تاکید کرد و ادامه داد: آستان مقدس با تعداد محدودی پنل خورشیدی با قدرت ۵ کیلووات تولید برق دارد، اما برای توسعه ان و همچنین تعویض لامپ ها و پروژکتورهای پر مصرف بخش های باقی مانده حرم به کم مصرف (LED)، از خیرین تقاضای مشارکت داریم

✓خبرگزاری آران و بیدگل - پرتو کویر