دانشگاه پیام نور آران و بیدگل

نامه سرگشاده خیرین و هیئت موسس دانشگاه پیام نور به رئیس دانشگاه پیام نور کشور پیرامون سوء استفاده ازظرفیت های موجود آموزشی و علمی و میلیاردها تومان پرداختی از جیب خیرین

جناب آقای دکتر تقی زاده ریاست محترم دانشگاه پیام نور کشور


با سلام و احترام:
در ۳۳ سال پیش با کمک خیرین مردم شهید پرور آران و بیدگل(هیأت مؤسس دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل) و مسؤلین کشوری دانشگاه پیام نور به مرکزیت آران و بیدگل با ۳ رشته ی تحصیلی تأسیس گردید پس از ۱۰ سال، دانشگاه پیام نور کاشان به عنوان واحدی از دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل بازگشایی شد. در این فرصت ۳۳ ساله ۳ رشته ی دانشگاه به ۲۰ رشته کارشناسی گسترش یافت علاوه بر آن توانست در ۷ رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکترا توسعه یابد. در این مدت ۳۳ سال هیأت مؤسس دانشگاه میلیاردها ریال از کمک های مردمی در جهت توسعه فیزیکی(ساختمان سازی) از بودجه ی خیرین سرمایه گذاری نموده است.

با وجود کاهش قابل ملاحظه دانشجویی،که البته توسعه رشته ای واحدهای همجوار در آن مؤثر بوده، امروز دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل با ۱۶۵۰ دانشجو در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری، در رتبه های اول دانشگاه های پیام نور استانی قرار دارد. به نظر می رسد مسئولین آموزش عالی بدون اینکه از امکانات و جایگاه این مرکز اطلاعی داشته باشند در جلسات  خود بدون نظر ۱۲۰ هزار جمعیت شهرستان و ۸۵۰ خانواده ی شهید و صرفا با توجه به اسم و رسم شهرها، تصمیم وکمر به نابودی این دانشگاه(طرح آمایش) گرفته اند.

متأسفانه مسئولین، دانشگاه مادر را ذبح و بچه ی آن را که دانشگاه پیام نور شهر همجوار است بزرگ می کنند!!

چرا باید واحد آران و بیدگل در واحد کاشان ادغام شود؟

آیا این به معنای تضعیف و حذف تدریجی مرکز آران و بیدگل نیست؟!

در این راستا از شما ریاست محترم دانشگاه پیام نورکشور خواستاریم نسبت به پایداری این دانشگاه و برگشت واحد دانشگاه پیام نور نوش آباد با ظرفیت سه رشته(حقوق،روانشناسی و مشاوره) به دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل(دانشگاه مادر) اقدام عاجل به عمل آید.

علاوه بر دو مورد بالا نسبت به چند رشته که قبلا برای این مرکز به تصویب وزارتخانه رسیده، در دفترچه ی کنکور سال جاری گنجانده شود.

در پایان درخواست می شود به علت عدم توانایی و بی توجهی دانشگاه پیام نور استان اصفهان ، خواهانیم تا این مرکز با انتزاع از استان اصفهان به دانشگاه پیام نور استان قم الحاق گردد تا در یک خانواده خلوت تر و جمع و جور تر به حقوق خود برسیم.

با تشکر
خیرین و هیأت مؤسس دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل

✓خبرگزاری آران و بیدگل - پرتو کویر