از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در آران و بیدگل سرمایه گذاری شد

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰هزار و ۳۲۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری شهرستان سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۵۷۵نفر بطور مستقیم شغل ایجاد شده است./ایرنا

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل؛ علی‌اکبر رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۹هزار و ۷۳۰میلیارد ریال در بخش صنعت آران و بیدگل از ابتدای دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری شده و با این حجم سرمایه‌گذاری برای ۲ هزار و ۹۲نفر شغل ایجاد شده است.

فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: همچنین در بخش کشاورزی شهرستان چهار هزار و ۹۱۰میلیارد ریال از محل بند "الف" تبصره ۱۸ قانون بودجه، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، دامدار کارت و تسهیلات مردمی‌سازی یارانه‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی سرمایه‌گذاری شده که ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۵۴۵نفر را به همراه داشته است.

وی درباره سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: در دولت سیزدهم پنج هزار و ۶۵۰میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری انجام شده که برای ۷۴۶نفر شغل ایجاد شده است.

رضایی ادامه داد: همچنین میزان جذب سرمایه‌گذاری وارده به آران و بیدگل از ۶۱ هزار و ۹۳۷میلیون دلار به ۶۴ هزار و ۷۲۴میلیون دلار رسیده که چهار و نیم درصد رشد داشته است.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم به ۴۸ طرح در زمینه مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده و در این زمینه برای ۱۹۲ نفر شغل ایجاد شده است.

رضایی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ میلیارد و ۷۴۰میلیون ریال تسهیلات بانکی در زمینه مشاغل خانگی از محل بند "الف" تبصره ۱۸ قانون بودجه و اعتبارات صندوق توسعه ملّی در شهرستان پرداخت شده که نسبت به ۱۸ ماه قبل از آن که سه میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال بود، ۱۰۲ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان در شروع فعالیت دولت سیزدهم ۲۵هزار و ۱۵۴میلیارد ریال بود و در حال حاضر به۲۹هزار و ۷۳۰میلیارد ریال رسیده که نسبت به وضعیت ابتدای دولت ۱۸درصد رشد داشته است.

فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تعداد اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت، معدن و تجارت استان از۱۶ هزار و ۶۸۶ نفر به ۱۸ هزار و ۹۸ نفر رسیده که هشت درصد افزایش یافته است.

رضایی گفت: بهره‌برداری از واحدهای صنعتی نیز از ۸۱۷ واحد به ۸۸۰ واحد رسیده که ۷.۷ درصد افزایش داشته و بهره‌برداری معادن شهرستان از ۱۷ معدن به ۲۲ معدن با رشد ۲۹درصدی رسیده است.

وی افزود: ذخایره معدنی کشف شده ۹.۷۱۳ میلیون تن بود که اکنون رشد ۲.۵ درصدی نسبت به ابتدای دولت دارد.

 

فعالیت اصلی پرتو کویر

در کانال تلگرام و اینستاگرام و ایتا و روبیکا

با آدرس: parto_kavir@