بهورز در کاشان و آران و بیدگل

فعالیت ۷۰ بهورز در کاشان و آران و بیدگل / بهورزان خط مقدم بهداشت در مناطق محروم هستند

زهره رجبی مدیر گروه بهورزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از فعالیت 70 بهورز در کاشان و آران و بیدگل خبر داد و اعلام کرد: 9 بهورز نیز در دو ماه آینده با گذراندن آموزش فارغ‌التحصیل شده و 13 بهورز نیز در حال سپری کردن مرحله جذب هستند.

زهره رجبی با تبریک 12 شهریورماه روز بهورز، این روز را نماد ارج‌گذاری به یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین دستاوردهای جهانی نظام سلامت ایران خواند که ارتقاء شاخص‌‌های سلامت نتیجه زحمات آنان است و اظهار کرد: طرح تربیت و به کارگیری بهورز منحصر به کشور ایران است و در هیچ یک از کشورهای دنیا تربیت نیروی غیرپزشک با چنین شیوه پذیرش، استخدام، آموزش و شرح وظایف وجود ندارد.

زهره رجبی با اشاره به تبدیل شدن طرح بهورزی به نشان جهانی، تصریح کرد: به دلیل موفقیت‌های ویژه این طرح در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان، پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و افزایش امید به زندگی اقشار جامعه روستایی، نام بهورز به عنوان یک برند جهانی مطرح شده است.

وی بابیان این که بهورزان به ‌عنوان مسئول سلامت مردم و مدیر‌ خانه‌ بهداشت نیازمند برنامه وآموزش مداوم هستند، عنوان کرد: بهورزان در مراکز آموزشی به مدت دوسال به صورت شبانه‌روزی زیر نظر مربیان این مراکز، مهارت‌های لازم ر بر اساس شرح وظایف مورد انتظار سیستم بهداشتی می‌‎آموزند و برای ارائه خدمات بهداشتی اولیه در روستای محل زندگی خود پرورش می‌یابند.

وی افزود: بهورزان به عنوان خط اول بهداشت به خصوص در مناطق محروم و روستایی هستند.

✓خبرگزاری آران و بیدگل - پرتو کویر