رحمت الله مشرقی

آران و بیدگل با مشکل کمبود مدرسه و فضای آموزشی روبه رو است

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: با توجه به آمار بسیار دانش آموزان، ما در چند منطقه شهرستان دچار بحران مدرسه و کمبود فضای کلاس هستیم و با ساخت چند مدرسه در نقاط مختلف شهرستان مشکل حل و تراکم کلاس‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

رحمت الله مشرقی با اشاره به برداشتن گام‌های مثبت بسیار در طول این سه سال اخیر، اظهار کرد: نسبت به ۳ سال گذشته از رتبه ۲۵۸ کشوری ارتقا و امسال رتبه ۷۶ کشور را به نام خود کرده‌ایم.

وی افزود: آران و بیدگل در رقابت با دانش‌آموزان کل کشور است و حداقل ۵ دانش‌آموز رتبه دورقمی در کنکور سراسری دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل با اشاره به طرح شهید عجمیان، گفت: اگر مدارس دارای نقص تجهیزاتی و یا نیاز به بازسازی از جمله سرویس‌های بهداشتی، تعمیر درب کلاس، نیمکت و صندلی‌ها، رنگ کاری ساختمان، بهداشت محیط و شاداب سازی حیاط مدرسه هستند، اقدامات لازم در این طرح در این مدارس صورت می‌گیرد.

مشرقی ادامه داد: این طرح توسط وزارتخانه در قالب یک قرارگاه جهادی با هماهنگی بسیج دانش آموزی و اردوهای جهادی شهرستان در جهت بهسازی آنها انجام شد تا دانش آموزان اول مهر دچار مشکل نباشند.

وی از عدم بحران در بخش نیروی انسانی شهرستان خبر داد و گفت: کلاسی بدون معلم برپا نخواهد شد و علی‌رغم اینکه سال گذشته تا پایان مهر دچار بحران کمبود معلم بودیم، اما امسال از ۲۰ شهریور سازماندهی آموزش ابتدایی، هنرستان و دبیرستان صورت گرفته و تمام ابلاغ رشته‌ها و دروس به صورت احسن انجام شده و در رشته‌های ابتدایی و متوسطه نظری مازاد نیرو هم داریم.

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل با اشاره به افزایش ۴ درصدی دانش آموزان، تصریح کرد: آران و بیدگل با توجه به صنعتی بودن شهرستان و مهاجرت پذیری آن، افزایش جمعیت دارد و همچنین علاوه بر دانش‌آموزان بومی، دانش‌آموزان غیر بومی هم ثبت نام شده و به طور کامل سازماندهی کردیم.

مشرقی با اشاره به کمبود مدارس در شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد: با توجه به آمار بسیار دانش‌آموزان، ما در چند منطقه شهرستان دچار بحران مدرسه و کمبود فضای کلاس هستیم و با ساخت چند مدرسه در نقاط مختلف شهرستان مشکل حل و تراکم کلاس‌ها کاهش پیدا خواهد کرد./ایمنا

 

پرتو کویر در تلگرام و اینستاگرام و ایتا و روبیکا : parto_kavir@